MEHMET DÜKKANCI



Özgeçmiş

Boğaziçi Üniversitesi İşletme 1998 mezunu olan Mehmet DÜKKANCI, askerlik sonrası, 2000-2001 yılları arasında basın mensubu olarak çalıştı. 2001 -2003 yıllarında Aytaç Aydınlatma’da İhracat Pazarlama Müdürü olarak çalıştı. Şirketini 4 yurt dışı fuarına götürdü, 2 yurt dışı fuarına hazırladı.
2003 yılında fuarcılık sektörü ile tanıştı. 2003-2007 yılları arasında NTSR Fuar ve Gösteri Hizmetleri AŞ’de Interlight Aydınlatma, Growtech Seracılık, Tarım ve Exposhiping Europort Gemi Sanayi sektörü fuarlarının Proje Müdürlüğünü yürüttü.
2008 -2011 yılları arasında ANFAŞ Antalya Fuarcılık Yatırım AŞ. de Fuarlar Koordinatörü olarak çalıştı. Antalya’da düzenlen Hotel Ekipmanları, Gıda, Yaş Meyve Sebze, Sağlık Turizmi, Belediye Ekipmanları gibi fuarların koordinatörlüğünü yürüttü.
2011-2016 yıllarında kendi şirketi Agoras Fuarcılık Hizmetleri Ltd. Şti’ni kurarak, Florplant Süs Bitkileri ve Peyzaj Mimarlığı, Cosmoshow Kozmetik Fuarı, RENSEF Yenilenebilir Enerji Sistemleri ve Enerji Verimliliği, SATEF Seyahat Acenteleri ve Tedarikçileri Fuarı gibi fuarları başattı. Farklı sivil toplum örgütleri ile fuarlar geliştirdi.
2016 -2019 yılları arasında dünya devi UBM Fuarcılık’ın İstanbul ofisinde, CPHI Istanbul, CPHI Middle East & Africa İlaç Bileşenleri Fuarı, Fi İstanbul Gıda Bileşenleri, Istanbul Light fuarlarının tam zamanlık olarak Fuar Danışmanlığı / Fuar Marka Direktörlüğü görevini yürüttü.
Dünya Fuarcılık devi UBM’in bir başka dünya devi Informa tarafından satın alınması sonucunda İstanbul Ofisindeki görevinden ayrılan Mehmet DÜKKANCI, 2019 başından itibaren Fuarista Eğitim, Yayım ve Danışmanlık hizmetlerini kendi şirketi ANTHEA üzerinden sürdürmektedir.
16 yıllık fuar organizasyon kariyerinde gözlemlediği önemli eksiklerden birinin de, fuara katılan firmaların fuara katılırken nasıl hazırlanmaları gerektiği konusunu tam olarak bilmediğini gözlemleyen Dükkancı, bu alandaki ihtiyacı gidermek için Fuarista markası ile eğitim, yayım ve danışmanlık hizmetleri sunmaktadır.
Fuarda standına bol ziyaretçi çekmek isteyen bu ziyaretçilerden de gerçek müşterilere ulaşıp sipariş almak satış yapmak isteyen firmaların, 4 günlük bir etkinliğe 6 ay öncesinden hazırlanmaları gerektiğini söyleyen Dükkancı Fuarista Eğitimleri sayesinde katılımcıların fuarlarda tüm fırsatları tam olarak görmesi ve tüm fırsatları sonuna kadar kullanmaları için bilgilenmelerine ve bilinçlenmelerine yardımcı olmaktadır.
Mehmet Dükkancı, anadili Türkçe’nin yanı sıra İngilizce’yi ve Yunanca’yı da iyi derece yazıp konuşabilmektedir.
www.Fuarista.com  
Dükkancı ve fuarcılık sektöründen arkadaşları www.fuarista.com bloğunda fuar katılımcısına çeşitli önerileri haftada 1 veya 2 blog yazısı ile tüm katılımcılarla paylaşmaktadır. Arzu edenler Fuarista bloglarını sosyal medyadan da aşağıdaki kanallardan izleyebilirler.
facebook.com/fuarista/
linkedin.com/showcase/fuarista
instagram.com/fuarista/
twitter.com/fuarista