MANİLA TİCARET MÜŞAVİRİ SERHAN ORTAÇ İLE FİLİPİNLER ONLINE ÜLKE TOPLANTISI

Filipinler Ülke Toplantısı, Manila Ticaret Müşaviri Serhan ORTAÇ’ın anlatımı ve sunumuyla Webinar-Zoom uygulaması üzerinden online olarak 25 Haziran 2020 tarihinde saat 11:00’de 75 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

Toplantıya katılanlar, aşağıdaki konularda bilgi sahibi olma imkanına kavuşmuşlardır:

Filipinler’e ilişkin ekonomik ve istatistiki veriler, Filipinler ülke bilgileri, Filipinler pazarının durumu ve yapısı, Filipinler’in sosyal, kültürel ekonomik ve dış ticaret yapısı, ekonomik göstergeleri, üretim, sektör ve istihdam bilgileri, özellikle turizm, hizmetler, komünikasyon hizmetleri sektörlerinin gelişmiş olması, Çin, ABD, Japonya, Singapur, Hong Kong, Malezya, Hollanda ile ilişkileri, vergi oranları, yabancı çalışanların genel durumu, Filipinler’in ülke ürün ve sektör bazında ihracat, ithalat verileri ve yapısı, Türkiye - Filipinler ikili ekonomik, sosyal ve dış ticaret ilişkileri, iyi ilişkilerin, ticarete etkisi, ülkelerarası ticaret hacmi, Türkiye - Filipinler işbirliği olanakları, ihracatımızda ve ithalatımızda önemli ve potansiyel ürünler,Deniz Ürünleri, Kanatlı Etleri, Meyveler, Bisküvi, Şekerli ve Çikolatalı Mamuller, Hububat, Makarna, Maya, Domates Salçası, Elektrikli Makineler ve Kablolar, Demir ve Çelik, Otomotiv Ana ve Yan Sanayi, Isıtma ve Soğutma Sistemleri, Beyaz Eşya, Mobilya, Ambalaj Malzemeleri, İnşaat Malzemeleri, Hijyenik Kağıt Havlular, Kauçuk Eşya, İş ve Maden Makineleri, Plastik Eşya, Temizlik Maddeleri ,pazardaki fırsatlar, pazarda rakip ülkeler, Çin, Japonya, G. Kore, ABD, Tayland, Endonezya, Singapur, Tayvan, Malezya, Hong Kong, Vietnam, Almanya, tamamlayıcı ürünlerin ihracatı önemli, Filipinler ile ticaret nasıl yapılır? Tüketim alışkanlıkları, dağıtım kanalları, tedarik zincirleri, ihracatta ülkemiz açısından hedef ve potansiyel ürünler ve sektörler, ülkede gerçekleşen fuarlar, fuar öncesinde ve sonrasında nelere dikkat edilmelidir? İhracatımızın arttırılması için öneriler, pazara giriş stratejileri ve zorlukları, Filipinler’de iş yapma, iş kültürü, şirket kurma prosedürleri, iş yapmanın yüksek maliyeti ve zorlukları,  yatırım olanakları, teşvikleri, yatırım yapılabilecek sektörler, eyaletler, distribütör ve acentelerle çalışmanın avantajları, Filipinler’de e-mail kullanımı ve telefon mesajları ile desteklenmesi, , Covid-19 salgını ile ülke sosyal hayatında ve ekonomide gerçekleşen değişimler, lojistik ve gümrük işlemlerinde sağlanan kolaylıklar, hava kargo maliyetinin fazlalığı, gümrük mevzuatı ve uygulamaları, ihracat prosedürleri, ithalat mevzuatı, ithalatı serbest ürünler, ithalatı düzenlenmiş ürünler, ithalatı yasaklanmış ürünler, Filipinler’e yapılacak ithalatta aranan belgeler, işlenmiş gıda ürünleri ithalatı, tarifeler ve diğer vergiler, genel olarak gümrük vergileri, tarife dışı engeller, antidamping, korunma önlemleri ve telafi edici vergiler, referans fiyat uygulamaları, ithalat lisansı, ürün standartları ile ilgili uygulamalar, etiketleme, markalama, paket ve ambalajlama, ticarette uygulanan standartlar, Filipinler için sosyal ve ekonomik öngörüler, Filipinler ile iş yapma kültürü, gıda sektörünün durumu, Covid-19 salgınının Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya Ülkelerindeki etkisi, Filipinler pazarı için SWOT analizi, pazarda karşılaşılabilecek problemler, Serbest Ticaret Anlaşması imzalanacak mı, Güneydoğu Asya ve Uzak Doğu ülkelerinin genel durumu.

Filipinler genel olarak dış ticaret açığı veren bir ülkedir. Ülkenin sermaye malları, ara malları ve petrolü yurt dışından tedarik etmesi bu duruma neden olmaktadır. Bununla birlikte, 2002 yılından beri, ithalat ve ihracatı artış göstermektedir. Yurt dışında yaşayan işçilerin gönderdikleri dövizlerin artması sonucunda tüketimin artması ve dünyada petrol fiyatlarının ve elektronik ihracat sektöründeki yabancı girdilere olan talebin artması sonucunda ithalat harcamaları artmıştır. Filipin mallarına olan yabancı talebi de devam etmektedir. Elektrik-elektronik sektöründe yapılan ihracat,  ülkenin toplam ihracatının üçte-ikisini oluşturmaktadır. Bununla birlikte, bu ürünlere olan dış talep devamlılık arz etmemekte ve bu durumda ülkenin ihracatında dalgalanmalara yol açmaktadır.

Son yıllarda, mal ticaretindeki açık artmaktadır. Filipinler ithalatının önemli bir kısmını ara malları oluşturmaktadır.

DTÖ ve ASEAN üyesi bir ülke olarak Filipinler son 20 yıldır dış ticaretin kolaylaştırılmasına yönelik, tarifeler ve tarife dışı engellerini azaltmaya gitmektedir.

İHRACATIMIZI ARTIRMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ?

-Varsa referans işler

-Savunma ve Havacılık Sanayiinde son dönemdeki entegrasyona dahil olmak

-Özellikle Çin, Japonya ve Singapur tarafından domine edilen inşaat sektörüne tedarikçi olabilmek için projeleri alan müteahhitler ile iletişim

-İki büyük süpermarket grubu piyasaya hakim ve çok çeşitli ürün satıyor (SM Malls – Ayala, yaklaşık 20 milyar USD Ciro)

-İnşaat ve İnşaat Malzemeleri sektöründe sektörel ticaret heyeti ve WORLDBEX fuar katılımı

E-TİCARET

Filipinler 110 milyon nüfusu ile önemli bir tüketim pazarı iken, 124 milyon adet hesap ile de E-Ticaret’in yoğun olarak tercih edildiği bir topluma sahiptir.

Filipinler’de e-ticaret kapsamında faaliyet gösteren birçok web sitesi mevcuttur. İlgili web siteleri, toptancı firmalara yönelik olabileceği gibi perakende satış esasına göre de olabilmektedir.

Ülkemiz ihracatında önem arz eden sektörler göz önünde bulundurulduğunda;

- Otomotiv Yan Sanayii

- Kişisel Bakım Ürünleri ve Kozmetik

sektörlerinde rekabet avantajımız oluşabileceği değerlendirilmektedir.

En önemli iki e-ticaret sitesi;

1-) LAZADA PHILIPPINES (lazada.com.ph)

2-) SHOPEE PHILIPPINES (shopee.ph)

Filipinler’de ilk olarak Şubat ayı sonunda tespit edilen virüs şu ana kadar 30 binin üzerinde kişiye bulaşmış ve  1.200 kadar insanın hayatını kaybetmesine sebep olmuştur.

Bu süreçte, Filipinler’de ihracat ve ithalat işlemlerine kısıtlama getirilmemiştir. Ancak, gerek pandemi sebebiyle limanlardaki aktif işgücünde azalma gerekse ek denetim ve kontrol işlemleri sebebiyle dış ticaret işlemlerinde yavaşlama meydana gelmiştir.

Ülkede 4 aşamalı karantina uygulanmakta olup, başkent Metro Manila 30 Haziran 2020 tarihine kadar 3. aşama (General Community Quarantine) karantina altındadır.

Filipinler Hükümeti tarafından COVID-19’un ekonomideki etkilerini azaltmak adına 28 milyar Dolarlık destek paketi açıklanmıştır. Bununla birlikte,2020 yılı ilk 4 aylık döneminde, ihracat %19, ithalat %26, GSYİH %1,7 oranında azalırken, bütçe açığı 32 milyar ABD Dolarına, işsizlik %18 seviyesine yükselmiştir.

Sunum sonunda Manila Ticaret Müşaviri Serhan ORTAÇ katılımcıların sorularını yanıtlamıştır.

Filipinler ülke sunumu : MANILA WEBINAR SUNUM.pdf

 

manilawebinarduyuru.jpg