Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği; ülkemiz ihracat hedeflerine ulaşmada, firmalarımızın dış ticaret konusunda donanımlı ve alanlarında uzmanlaşmış personele sahip olmasının öneminden hareketle, 2010 yılı Ekim ayından itibaren eğitim faaliyetlerine başlamıştır.
Eğitim programlarımız, başta ihracatçı firmalarımız olmak üzere, farklı sektörlerde faaliyet gösteren ve ihracat yapmayı hedefleyen firmalarımızın çalışanları ile dış ticarete ilgi duyan ve kendini bu alanda geliştirerek bu sektörde meslek edinmek isteyen tüm katılımcılara açık olarak gerçekleştirilmektedir.
Eğitim içeriklerimizi gerek dış ticaret ve diğer mesleki/teknik konular gerekse iletişim ve yönetim becerileri vb kişisel ve kurumsal gelişime yönelik konular oluşturmaktadır. Diğer taraftan, dış ticaretin olmazsa olmazı pazar araştırmalarına destek vermek amacıyla potansiyel ülkelere yönelik ülke bilgilendirme toplantıları düzenlenmektedir. Bu toplantılara sözkonusu ülkede yaşamış ve iş yapmış kişiler davet edilmektedir. Dış ticarete yönelik eğitimlerimiz haftada bir yarım gün olmak suretiyle her yıl sonbahar-kış döneminde dört ila beş aylık bir sertifika programı olarak uygulanmakta ve program sonunda katılımcılara sertifika verilmektedir.
Eğitimlerimiz firmalarımızın kolaylıkla ulaşabilmesi ilkesiyle Ankara’da Genel Sekreterlik merkez binasında hayata geçirilmiştir. Diğer taraftan üyelerimizin ayağına hizmet götürmeyi de görev bilerek Ankara dışında üyelerimizin yoğun olarak yerleşik bulunduğu çeşitli il ve ilçelerde eğitimlerimiz yıl boyu devam etmektedir.
Eğitim organizasyonlarına başladığımız günden beri yüzlerce eğitim ile binlerce katılımcıya eğitim sağladık. Bundan sonra da en önemli görevlerimizden biri olarak gördüğümüz eğitim faaliyetlerimize hız kesmeden devam edeceğiz.