GÜLDEREN SOMAR



Özgeçmiş

Bahceler Sok. Salim Kaya Apt. 2/2. Kat 5, D 12
Feneryolu/Kadikoy/ İstanbul
GSM: (0532) 320-6312
gulderen.somar@gmail.com

STRATEJİK PLANLAMA* GLOBAL PAZARLAMA* PAZAR SEGMENTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ* DİJİTAL PAZARLAMA*
ÇÖZÜM BAZLI SATIŞ PLANLANMASI* CRM ÇÖZÜMLERİ* İŞ GELİŞTİRME* B2B (KURUMSAL) PAZARLAMA

Temel Başarı Kriterleri:

  • Başarılı segmentasyon ve etkin kanal geliştirilmesi, pazar penetrasyonlarında önemli artışlara sebep oldu
  • Markalaşma çözümleri, maliyet tasarrufu, müşteri hizmetlerinin geliştirilmesine ve mevcut müşterilerin sadakatinin artırılmasını sağladı
  • Entegre çözümler 30 milyon dolarlık ilave gelir meydana getirdi
  • 25 seneyi aşan küresel ve dinamik bir pazarlama kariyeri aşağıdaki detaylarla özetlenebilir:
    • Yeni iş imkanlarını ortaya çıkaran pazarlama sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi
    • Etkili ve motivasyon amaçlı sunumların global olarak gerçekleştirilmesi
    • İş imkanlarının gelişmesini sağlayan temeli oluşturan pazar araştırması ve analiz yeteneği
    • Müşteri odaklı, başarılı sonuçlar alan pazarlama departmanlarının kurulması
    • Yaratıcı, eğitici, liderlik vasıfları ve şirketlerin uzun vadede başarılı olmasını sağlayacak stratejik planlama

Eğitmenlik görevi: 2011- devam ediyor)

Öğretim Görevlisi- Dogus Universitesi – MBA (Strategic Marketing, Global Franchising, Strategic Brand Management, B2B Marketing, Entrepreneurship)
Öğretim Görevlisi - Isik Universitesi – MBA (Strategic Marketing, Service and B2B Marketing, Growth Through Innovation)

Şirket Seminerleri : (Enmac Grup/IMMIB)

  • Stratejik Pazarlama ve stratejik markalama
  • Stratejik pazarlamanın ekonomik krizlerdeki önemli rolü
  • Kurumsal pazarlamanın temelleri
  • Etkin küresel pazarlama
  • Rekabet odaklı pazarlama
  • Yeni iletişim platformları
  • Pazarlamada ROI
  • Teknolojı pazarlama
  • Servis Pazarlaması ve stratejik satis yönetimi
  • Havacılık, turizm ve otelcilik pazarlaması

Profesyonel Tecrübe:

1. Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı (Vice-President of Marketing), EyeDPro

Atlanta, Georgia / Ağustos 2009- Eylul 2013
EyeDPro, SaaS bazlı bir software şirketidir. Merkezi Belçika’da olup çeşitli pazar segmentlerine hizmet etmektedir. Bu pazarların içinde taşımacılık, perakende, imalat, lojistik, ilaç üretimi ve havacılık yer almaktadır.

Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak sorumlulukları:

  • Şirketin Kuzey Amerika’daki pazarını geliştirmek
  • Web sitesinin kurulması, geliştirilmesi ve bakımı
  • Pazar segmantasyonu yoluyla yeni projeler ve imkanlar yaratmak
  • Webinar’lar gelistirip yeni pazarlara sunmak
  • Halkla ilişkiler ve medya planlarını hazırlamak
  • Teknolojik ortaklıkları yönetmek ve böylece teknoloji platformunun etkinliğini geliştirmek
  • Tüm iletişim kanallarının yönetimi
  • Ana strateji ve şirketin yol haritasını çizmek

2. Global Pazarlama Direktörü, EarthSearch Communications International

Atlanta, Georgia / Şubat 2008 – Ağustos 2009
EarthSearch Communications global bir teknoloji şirketi olup, GPS/RFID teknolojilerine bağlı takip ve yönlendirme araçları imalatçısıdır.

Global Pazarlama Direktörü olarak elde edilen başarılar ve sorumluluk alanları:

  • Hazırlanan stratejik yol haritası %150 büyümeyi sağlamıştır.
  • Hazırlanan global programlar, şirket icin, çok kısa bir zamanda etkin bir mümessillik kadrosu oluşturmuştur
  • Başarılı markalaşma, şirketin kısa zamanda dünya çapında tanınmasını sağlamıştır
  • Web sitesinin geliştirilmesi, web sitesine ziyaret oranını %250 artırmıştır
  • Müşteriyi ön plana alan bir şirket kültürü geliştirilmiştir
  • Yepyeni bir pazarlama departmanı kurulmuş ve departman kısa zamanda etkin sonuçlar almıştır

3. Baş Danışman, RKA Solutions Inc.
Atlanta, Georgia / Ocak 2002 - Şubat 2008

RKA Solutions havacılık endüstrisine hizmet veren uzman bir kuruluştur.

  • Başarılı CRM programının oluşturulması
  • Etkin stratejik pazarlama program ve planlaması
  • Global markalaşma
  • Etkin ve hızlı bir şekilde büyümeyi sağlayacak programların geliştirilmesi, rekabet analizi

4. SITA (Societe International Telecommunication Aeronautique)
Cenevre, İsviçre; Atlanta, Georgia / Şubat 1993 - Kasım 2001

SITA, dünyadaki tüm havayollarının ve havaalanlarının telekomünikasyon ve bilgi sistemlerini sağlayan, senelik cirosu 2 milyar dolara yakın ve
dünyanin her ülkesinde ofisi olan 3000’i aşan çalışanı ile havacılık endüstrisinin en başta gelen kuruluşlarındandır.

Global Pazarlama Direktörü 1999-2001
Pazarlama Direktörü, Amerika ülkeleri 1996-1999
Pazarlama Müdürü, Kuzey Amerika 1994-1996
Pazar Analisti 1993-1994

Temel Başarılar:

  • Global stratejik programların hazırlanması, global markalaşma, ERP ve CRM tatbikatlarının yönetimi, rekabet analizi, yeni değerler katan çözümlerin
    geliştirilmesi ve ilk pazarlama departmanının kurulması
  • SITA’nın bulunduğu pazar bölümünde stratejilerinin geliştirilmesi, tüm telekomünikasyon ve bilgi sistemlerini ihtiva eden portfolyonun dünyaya
    tanıtılması
  • Pazarlama elemanlarının eğitimi, pazarlama kavramının şirket içinde kuvvetlendirilmesi
  • 4 milyon dolar bütçenin yönetimi, pazar araştırması ve analizi

4. Pazarlama Müdürü - Gemini Group
Toronto, Kanada / Mart 1990 – Subat 1993

Gemini Group, Air Canada ve Canadian Havayolları’nın birlikte kurduğu ve hava taşımacılığı için kullanılan GDS sistemlerinin Kanada’daki seyahat acentalarına gerekli olan uygulamalarını üstlenmiş bir şirkettir. Daha sonar Galileo firmasıyla birleşmiştir.

Global pazarlama, Stratejik planlama ve uygulama, Pazar analizi, Satış elemanlaının eğitimi ve satış projelerinin yönetimi, Promosyon kanallarının geliştirilmesi

Sunumlar:

  • “Taking RFID Beyond its Borders” RFID Conference- Prag, Kasım 2008
  • Integration of GPS and RFID technology for airports- AirportTech 2008, Shanghai, China
  • Integration of manpower planning and training-EATS Conference- Berlin 2006
  • Integrated Communications and Security for Airlines; IATA Conference; Amsterdam; 2001
  • Competitive Strategy and Survival; SITA Annual Sales Conference; Paris, France; 2001
  • Integrated Solutions (Airline in a Box); Global Sales Forums; London, Atlanta, Rome, Hong Kong; 2000
  • Simplifying Passenger Travel; IATA Conference; Dallas, Texas; 2000
  • Integrated Solutions for the Travel Distribution; CASMA Conference; Athens, Greece; 1999
  • Global Travel Distribution Outlook; World Tourism Organization Annual Conference; Macau; 1998
  • Aviation Industry Status for Communications; Speednews Conference; Los Angeles, California; 1996

Yazılar:

  • “Beyond GPS” Executive Outlook, Integrated Solutions magazine, Kasım 2008
  • The State of the Air Travel Industry; Keynote Speech at the ATA Conference; Vancouver, Canada; 2001
  • European Airline Market Analysis; New Frontiers Conference; Philadelphia, Pennsylvania; 2001

Üyelikler:

  • Business Week Market Advisory Board
  • American Marketing Association
  • Consultant for GLG group

Gönüllü Projeler:

  • Pazarlama Danışmanı- Histiocytosis Association of America
  • Pazarlama Danışmanı- HERO (Haiti’ye yardım kurumu)

Eğitim ve profesyonel gelişim

American Intercontinental University (Çift Ana Dalda MBA) MBA, Pazarlama ve MBA, Yönetim (4.0 / 4.0)
Boğaziçi Üniversitesi, Idari Bilimler Fakültesi BA- Pazarlama Ana Bilim Dalı
Üsküdar Amerikan Kız Koleji Onur Derecesi
Harvard Business School Stratejik Pazarlama Sertifika Programı
York University Database Marketing
Canadian Institute of Management Profesyonel Yönetici Programı
University of Toronto İletişim Sertifika Programı